W czwartek, 26 marca 2015, odbyła się kolejna emocjonująca bitwa o miano kucharza z talentem podczas VII edycji Konkursu Sztuki Kulinarnej Roberta Sowy pod potronatem medialnym Poland 100 Best Restaurants.
Po dniu pełnym kulinarnych wrażeń jury techniczne w składzie: Jerzy Pasikowski, Grzegorz Kazubski, Paweł Mieszała i Filip Schmidt oraz jury degustacyjne: Odeta Moro - dziennikarka, Weronika Książkiewicz - aktorka, Paulina Smaszcz-Kurzajewska - dziennikarka, Anna Wendzikowska - aktorka i Łukasz Zagrobelny – muzyk, piosenkarz pod nadzorem będzie Roberta Wojnarowskiego - Szefa Kuchni Restauracji Sowa & Przyjaciele i Studia Kulinarnego Roberta Sowy wyłoniło laureatów konkursu "KULINARNY TALENT 2015".
1 miejsce i miano Kulinarnego Talentu 2015 roku zdobył Łukasz Dzikowski, 2 miejsce zajął Wojciech Truk a 3 miejsce Karol Klingier.
Laureaci i uczestnicy konkursu otrzymali atrakcyjne nagrody:
• Komplety naczyń marki Welmax
• Czekoladowe upominki od firmy Zeelandia - Arabesque
• Książki Kucharskie ufundowane przez MAKRO & Carry
• tablet ufundowany przez Piekarnię Szwajcarską InterEuropol
• cenne nagrody i upominki od Villeroy & Boch
• ekspresy do kawy marki Nespresso
• upominki od firmy Prymat
Podczas Konkursu odbyła się licytacja czekoladowych statuetek wykonanych przez Mistrzów Tomasza Dekera i Pawła Mieszałę na rzecz Fundacji Grom. Najwięcej, bo 3200 zł za postać żołnierza (statuetka nr 5), zapłacił Jan Polcyn - Prezes Dora Metal. Kolejne statuetki osiągnęły ceny 2500 zł, 1600, 2510 i 2500. Statuetkę nr 1 wylicytował Robert Sowa!
Pozostałe atrakcje, które odbyły się podczas konkursu:
- prezentacja produktów Prymat Gastroline
- prezentacja Wypożyczalni Gastronomicznej Gastro Magic Service
- prezentacja i degustacja MAKRO Cash & Carry
- degustacja kawy Nespresso
- promocja i degustacja czekolady Arabesque
- degustacja znakomitej wołowiny sezonowanej przygotowana przez firmę Konkret
"Kulinarny Talent” to konkurs, który pozwala odkryć wybitne zdolności wśród młodych i zdolnych kucharzy. Dzięki przyjętej formule uczestnicy mogą zaskoczyć finezją i pomysłowością. Wyznacznikami ich pracy są innowacyjność i umiejętność twórczego łączenia składników i smaków. Tym samym konkurs staje się sposobem na poszukiwanie nowych kierunków w gastronomii. Przyświeca mu również bardzo istotny cel, bo jednym z zamierzeń projektu jest zachęcenie młodych ludzi do tego, by rozwijali się zawodowo i poznawali nowe trendy kulinarne.
SPONSORZY:
PATRONI MEDIALNI: