Pomorskie stawia na kulinaria i działania pod hasłem „Pomorskie Culinary Prestige”

Pomorskie, jako pierwszy region w Polsce, skupia się na budowaniu marki i wizerunku regionu w oparciu o nowoczesną i prestiżową kulturę kulinarną. Celem działań „Pomorskie Culinary Prestige” jest promowanie lokalnej gastronomii w kraju i zagranicą, wsparcie biznesowe restauratorów, a w konsekwencji stymulacja atrakcyjności turystyki kulinarnej w regionie.DSC_0288

„Pomorskie Culinary Prestige” to przede wszystkim nowe podejście do kreowania konkurencyjnej, całorocznej oferty turystycznej.

Krystyna Hartenberger-Pater Dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej podkreśla, że „kulinaria z naciskiem na Slow Food to światowy trend. Wykorzystanie tego modnego motywu stwarza możliwość budowania marki i wizerunku „destynacji” w oparciu o potencjał i kunszt pomorskich restauratorów i szefów kuchni”.

Głównym celem działań jest prezentacja atrakcyjności usług związanych z turystyką kulinarną, producentów i restauracji, które z klasą promują rodzimą kuchnię i kulturę, a co najważniejsze są chętne i otwarte do współpracy. „Warto podkreślić, że programem „Pomorskie Culinary Prestige” odpowiadamy na potrzeby rynku, które szczególnie dobitnie zaakcentowała Justyna Zdunek. Właścicielka gdańskiej restauracji Metamorfoza na własną rękę realizuje program Gdańsk Pronature, aby zwrócić uwagę na bogatą lokalną kulturę i ofertę kulinarną. Te działania spotkały się z naszymi planami promocyjnymi.”– zapewnia Dyrektor PROT.

Pomorskie kulinaria zagranicą

DSC_0425Pomorskie skupia się w dużej mierze na działaniach zagranicą. Wybrane zostały kraje, które doceniają wysoką kulturę kulinarną oraz powiązane są z Trójmiastem optymalnymi połączeniami komunikacyjnymi min. Szwecja, Norwegia, Finlandia czy Hiszpania. Dzięki wieloletniej współpracy, jak i budowanym relacjom możliwe jest wykorzystywanie kanałów i platform komunikacyjnych czy produktów marketingowych takich przewoźników, jak Stena Line, AirBerlin czy Wizzair, co umożliwi skuteczne dotarcie do zagranicznych odbiorców. Pomorskie prowadzi również intensywnie działania marketingowe na rynku rosyjskim, w szczególności w Obwodzie Kaliningradzkim.